Jde o opakovatelně použitelné brčko ať už na limonády, či drinky. Kouzlo tohoto dárku z České republiky spočívá v jeho tvaru. Půdorysně jde totiž o stylizovaný tvar řeky Vltavy protékající Prahou.
Prague Straw je navrženo z eloxované hliníkové slitiny, která je vhodná v potravinářských aplikacích, lze ji dát do myčky, je plně recyklovatelná a nakonec i lehká a levná. Výroba by probíhala ohýbáním.
Ke správnému pochopení konceptu je potřeba brčko prodávat v balení, které ho dává do kontextu Prahy. Z mnoha variant jsem vybral stylizované trasy pražského metra, jelikož jsou svým tvarem a barvami pro Prahu typické. Zároveň je potisková grafika lehká, přitahuje pozornost, ale nepřebíjí prodávaný produkt.
Brčko je v obalu uchyceno dvěma chlopněmi nahoře a dole a jedním okem, které je umístěno v zhruba polovině obalu a symbolizuje Karlův most. Produkt je tedy bezpečně a elegantně zajištěn proti pohybu a to bez použití lepidel, či dalších materiálů.
Jako materiál obalu jsem zvolil hrubší recyklovaný karton, který dále prohlubuje ekologický aspekt opakovatelně použitelného brčka.
Komentář poroty: Karolína Jeřábková
Uchopit jednoduše, vtipně a kvalitně zadání “dárkový předmět z České republiky” je poměrně těžké a často má tendence sklouzávat ke kýčovitosti nebo komplikovanému provedení. Autor návrhu “Prague straw” Marek Tomčiak ukazuje, jak lze takový dárkový předmět zpracovat kvalitně a zároveň jednoduše. Znovupoužitelné brčko ve tvaru stylizované řeky Vltavy je vtipně zasazeno do prostředí linek pražského metra, které je vyobrazeno na obalu. Je to příklad toho, jak by se s takovým zadáním mělo pracovat. Obal produktu je nedílnou součástí celého výrobku, který jasně dává produkt do kontextu Prahy a brčko pouze dokresluje návštěvníkům typicky známý obrázek hlavního města. Velice oceňujeme tento způsob myšlení, kdy produkt úzce komunikuje s obalovým materiálem, je graficky velice zdařilý, snadno pochopitelný a zábavnou formou promlouvá k zákazníkovi.